donderdag 17 januari 2013

Envelopje en verder gefröbel

Vandaag lag er iets moois op de mat. Een envelopje van Marloes gevuld met een mooi vogeltje!
Ik ben er blij mee, vooral omdat er ook op staat ' vrij als een vogeltje' en ondanks die drukke baan, heb ik toch vaak dat gevoel.

Voor de rest weinig nieuws. Ik fröbel een beetje, tekeningetje hier en daar. Flowtje lezen (vind ik zo lekker ontspannend), boekje lezen, pennetje breien.


Het is nog steeds lekker koud, de Vijg die we van het najaar in de tuin gezet hebben, is ingepakt. Hopelijk voldoende.

Ik heb voor de zekerheid even op internet nagezocht of Vijgen de winter overleven. Dat is gelukkig het geval, tenminste vaak of soms, het is maar van welke kant je het bekijkt.

Ook in het kasje staan planten te overwinteren, het kasje is verwarmd, maar het blijft lastig om te zorgen dat 's nachts de temperatuur boven nul blijft, maar overdag niet te veel oploopt tot meer dan 10 graden.

Tot slot nog wat mooie foto's van rondom het huis, ik word er zo verschrikkelijk blij van!! Storm vindt het ook heerlijk, Jacky daarentegen bibbert al snel als een rietje of gaat zielig met z'n pootje omhoog... de uitslover!

Juffrouw Waardvleugel

8 opmerkingen:

  1. ach die arme jacky hihi.....lekker snel naar binnen
    wat lief van marloes dat je een vogeltje hebt gekregen zeg

    mooie foto's en mooie zentangle heb je gemaakt

    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tja, niet alle dieren zijn zo blij met het winterse weer ;)! Het is wel uitermate geschikt om heerlijk binnen te vertoeven en een beetje te keutelen! Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie winterse plaatjes en je teken werk vind ik ook super leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wij hebben al jaren een vijg in pot buiten, we pakken die in de winter een beetje in maar die overleefd het altijd hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Even op je vraag terugkomend hoe ik die collages maak. In Picasa kun je collages maken en die een maat meegeven. Vroeger maakte ik ze vierkant, maar nu langwerpig zodat het net een tijdschrift lijkt. Er zitten verschillende mogelijkheden in om collages te maken. Bijvoorbeeld één in de midden en de andere er omheen, maar ook door elkaar heen opstaande en liggende foto's. Het is leuk spelen met je foto's tot het een sfeervolle en mooie is geworden. Er zit daar ook een mogelijkheid om je foto's op een zwart vel of kleur naar wens te zetten, ze staan dan naast elkaar. Ook biedt het nog de mogelijkheid om foto's te mixen. Binnen onze uitgeverij heb ik dat al menig keer gebruikt om er een mooie omslag mee te maken. Je klikt in Picasa op de foto's die je wilt gebruiken om de collages te maken en vervolgens op maken en dan op instellingen. Bij instellingen heb je de keuze welke collagesturctuur je wilt hebben. Probeer ze gewoon even uit dan kun je zien welke je leuk vindt. Het leuke van een rechtopstaand model zoals ik dat doe, heb je ook de keuze om de afmeting op zijn grootst te geven, dan krijg je dus zoals ze er bij mij uit zien. Dat kun je niet met liggende want dan overlappen ze je rechter kolom op je blog. Mocht je het niet begrijpen of je hebt geen Picasa. Deze laatste kun je gratis in Google downloaden. Mocht je Picasa hebben en npg iets willen vragen doe het dan per mail dan leg ik het je punt voor pun uit.
    Fijn weekend! Lieve groet, Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het blijft mooi die winterse foto's. Maar geen foto van jou in de hot tub?;)Fijn weekend,

    BeantwoordenVerwijderen