zaterdag 10 november 2012


Het is een beetje miezerig vandaag. Geen weer om in de tuin te werken, of het moet even kort zijn. Noch weer om lange wandelingen te maken met de honden, het is gewoon ook verschrikkelijk nat op het land. Een donkere dag dus.

We strijken dan lekker neer in de woonkeuken en rommelen wat aan. Ik heb weer m'n breiwerk opgepakt. Moet ook wel want het moet een shawl worden voor mijn zus en dan is het natuurlijk wat lekker als ze die dan ook nog deze winter om haar nek kan doen. Ik geef mezelf een opdracht om tenminste twee patroontjes te doen, een is al weer gedaan. De opdracht is nodig omdat ik ook vandaag van hetzelfde garen (mohair/zijde) een bol gekocht heb met de kleur Klaproos rood/oranje.
Heel erg mooi! En dat lonkt dan al weer naar het voorjaar. Bij elke steek die ik daarmee brei denk ik aan velden vol klaprozen en zo'n strak blauwe lucht erboven. Zie je het voor je?




Vanochtend bij het wandelen weer veel ganzen gezien, die zijn aan de trek volgens mij, we horen ze 's nachts ook overvliegen. Een heerlijk geluid. Ze maken best wel veel lawaai tijdens het vliegen, bewonderenswaardig want het vliegen zal de nodige energie kosten en onderhand een gesprek met elkaar voeren zal niet meevallen ;). Een check in een vogelboek waarin vermeld wordt dat ganzen  soms wel op 9500 meter hoogte vliegen. Ook wordt vermeld dat er tijdens de trek sneller wordt gevlogen dan normaal en dat de meeste vogels dus 's nachts vliegen. Fascinerend!

Deze week komt er op TV het programma Earthflight waarbij de wereld wordt getoond vanuit vogelperspectief, over zes werelddelen vliegen vogels van noord naar zuid en de kijker vliegt mee. Dat ga ik zien natuurlijk. Kan ik eindelijk mijn droom om zelf te kunnen vliegen een beetje waar maken. Vandaar ook mijn keuze voor ' mijn' naam.

Juffrouw Waardvleugel



5 opmerkingen:

  1. Ze sjaal wordt prachtig ,en inderdaad je hoort de ganzen hier ook het werkt kalmerend dat geluid maar dat zal voor ieder anders zijn Gr. Marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dat lijkt mij ook wel een mooi programma!ik ga eens kijken. ik hoor ze hier niet maar in het park waar s zomers echt heel veel ganzen zijn..is het nu leeg! wat word je sjaal mooi!! Leuk dat je bent gaan bloggen. Groetjes, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie sjaal ben je aan het breien.... en je zus boft maar weer.
    Ganzen zullen hier ook wel vliegen, maar ik hoor het niet. 's Nachts ligt mijn gehoor op het kastje...vandaar.... De vogeltrek is heel fascinerend. Ieder jaar weer wordt er wat af gevlogen.
    Fijne zondag en groeten van Willemien.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat wordt dit een mooie sjaal!!
    Ik heb Earthflight ook al genoteerd om te gaan kijken, je kan je dan Nils Holgersson wanen !! (een van mijn lievelingsboeken van mijn kinderjaren)
    Groetjes, Lisa

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hier meldt zich de zus waarvoor de sjaal bedoeld is...... Geweldig mooi wordt hij. En hij ziet er zalig zacht uit. @

    BeantwoordenVerwijderen