zondag 14 april 2013

Weekend alweer voorbij

Het was weer een heerlijk weekend. Het begon vrijdagavond al. Normaal gesproken ben ik nogal 'dweilerig' (geen woord natuurlijk;)) van zo'n hele week werken maar afgelopen vrijdag had mijn koor de jaarlijkse Bingo. Ik ben er niet zo van, van Bingo. Vind het verschrikkelijk eigenlijk. Maar goed als koorlid moet je soms je tegenzin overwinnen voor het goede doel. Feit is namelijk dat er tijdens zo'n Bingo veel geld binnenkomt voor de club. Dat is belangrijk want de subsidiekraan wordt langzaam dicht gedraaid.

Bingo dus. Manlief was zo lief mee te gaan. Mijn karweitje die avond was in de pauze loten verkopen. Wisselgeld bij me, apart tasje en hup de tafels langs.  Zeker zo'n 120 lootjes verkocht dus dat ging goed.


Met een dubbel Bingo-boekje voor ons, want achterblijven kan niet hè! Naast me zat een mevrouw die 3 x per week het spel speelde, super fanatiek, viltstiften bij de hand, placemat onder het blaadje. Argwanend keek ze naar het dubbele boekje van ons, dat is moeilijk zei ze hoor zo'n eerste keer. Zou je geen enkel boekje nemen. Welnee zeiden wij met een 'stalen' gezicht, het gaat lukken hoor. We mochten een stift lenen, dat ging in ieder geval makkelijker.

Een rijtje vol, twee rijtjes vol, het hele blokje vol.... maar niet als eerste. Er was er altijd een die net een seconde voor ons Bingo riep..;(. De bloed fanatieke mevrouw naast ons hield ons nauwlettend in de gaten, wij geen prijs, zij ook geen prijs (gelukkig).
Er mag geen woord gesproken worden tijdens het spel, daar word ik altijd een beetje melig van. Manlief hield de cijfers in de gaten, ik had tussendoor lekker kunnen haken, maar mijn haakwerk lag thuis. Jammer, dat gaat volgende keer gewoon in de tas mee.

Wat de opbrengst was weet ik nog niet. Maar zo'n 120 aanwezigen moeten toch best wat opgebracht hebben. Maandag hoor ik hoeveel geld er weer in de pot zit.

Fijne week allemaal!
Juffrouw Waardvleugel



15 opmerkingen:

  1. Toch heel sportief van je om gewoon mee te doen!
    Ik vind het wel een leuk spel hoor.., maar ieder z'n ding.

    groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb dat nog maar een paar keer gedaan, wij mochten welraten. Het was niet zo serieus, en eigenlijk vond ik dat wel spannend.....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha, let op, straks heb je de smaak te pakken!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Maar goed dat ik er niet bij was dan hadden we vast de slappe lach gekregen ,hi..hi

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Op de camping doen wij altijd mee aan de bingo, vind het altijd wel leuk!!! Maar dan heb ik geen tijd voor extra dingen (wel praten hihi), want de meiden schuiven vaak al snel hun blaadjes naar mij zodat ze kunnen spelen... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. O, juffrouw ik voel helemaal met je mee. Ik ben ook niet zo van de BINGO. Tenminste om met van die cijferdingen voor je neus en een potlood of stift in de aanslag te zitten. Ik word er heel melig van.
    Maar het was voor het goede doel en dan doe je wel eens wat.
    Mag ik vragen welk genre de juffrouw bezingt????
    Tot een volgende keer en de groeten van Willemien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het genre: populair, musicals, religieus (naar de Kerst toe). Van alles wat, niet spectaculair, wel leuk! Dichtbij, je kent het dorp A....;)

      Verwijderen
  7. Nee,bingo is ook niet zo mijn ding.
    Leuk trouwens,dat je bij een koor bent.
    En best erg,dat al die subsidies de nek om wordt
    gedraaid.
    Waar moet dat heen,denk ik soms.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oef wat ben je stoer om dit allemaal te doostaan .
    Heb met een lach zitten lezen ....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. He,
    Ik zie dat je bij Toertjes en Patékes zegt "op naar de volgende giveaway" , dat is toevallig, want dat is bij mij:

    http://homeiswherethedachshundis.blogspot.be

    Le Thé Dachshund Grey est arrivé!
    Limited Edition.
    (what else?)
    Bij 101 volgers gaan de handgemaakte theezakjes in poederpastelstoffen Dachshund Grey Special Edition de deur uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hopelijk een mooie opbrengst, daar doe je het voor ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Onze zus meldt hierboven al mijn tekst: héél goed dat wij er niet bij waren want we hadden het afgelegd van de slappe lach. Laat ons vooral weten of er dikke winst gemaakt is. @

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Knap dat je mee deed Bingo is ook niet echt mij ding en nu maar hopen dat jullie veel opgehaald hebben!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. hahaha bingo, toen ik 13 was was ik nog fanatiek jah.. lol.
    De laatste keer was in een kantine in 1 of andere vakantie met jongste dochter en de buurvrouw van een huisje verder. Die buurvrouw had een compleet groot etui aan kleurpotloden mee genomen en kleurde ieder vakje met een goed getal zorgvuldig in, jawel met het puntje van de tong uit de mond. hahahaha dochterlief en ik hebben het hier nog weleens over :-)
    liefs, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen