woensdag 12 december 2012

Maandag jl. een pakketje in de brievenbus. Pontificaal door manlief op tafel gelegd zodat ik het direct zag bij thuiskomst. Het is je swappje zo meldde hij, maar dat was het niet. Ik zag direct het mooie krullerige handschrift van mijn oudste zus (drukdruk.blogspot). Ik had nog wat tegoed.

Eerder dit jaar zag ik van haar hand een theedoek met een kipje erop, en aangezien ik nogal wat kippen-schilderijen heb hangen in de keuken, leek het me wel leuk ook een theedoek te hebben met een kip erop. De enveloppe was al zeer aantrekkelijk. Mooie zegels (niet afgedrukt, dus nogmaals te gebruiken) en decoratie met mooie plaatjes. Binnenin twee (!!) theedoeken, een mooi kaartje en een kerstkaart zelfgemaakt.


Super mooi!
Zoals mijn zus betaamt er op een keurig stickertje met haar naam, je ziet het op de foto.
Zus bedankt, een van de twee theedoeken hangt al te pronken bijna te mooi om iets mee af te drogen.



En om maar bij de keuken te blijven in deze blog. Ik ben lekker bezig met het maken van winter-gerechten. Er komen eters en soms is het dan leuk de echte ouderwetse recepten van moederlief voor de dag te halen. Hachee (schrijf je dat zo?) en Hutspot en een lekkere Zuurkool-pot. Het ruikt hier heerlijk! Zijn er lezers die ook familie-recepten hebben die de moeite waard zijn? Stuur lekker het recept even door of het moet erg geheim zijn ;)).
 

Voor straks, smakelijk eten!
Juffrouw Waardvleugel

5 opmerkingen:

  1. Wat leuk om een pakje te krijgen van je zus. Jullie zijn alle drie lekker creatief. De borduurtjes die @nneke op de theedoeken maakt zijn erg leuk. Het geeft de doek iets persoonlijks. Wel gebruiken hoor....daar zijn ze voor. Wat heb je een lekkere pan hachee gemaakt en de andere winter maaltijden zijn vast ook heel goed. Ik heb gisteren voor mijn Heer Bommel zuurkoolstamp gemaakt. Een deel is op en de rest vries ik in; dan heb ik wat voor een dag dat er niet zo veel tijd is om te koken. Ik eet 1 keer per week aardappelen en dat doe ik op donderdag. Voor mij dus gisteren aangeklede sla. Ook heel lekker... Tot een volgende keer en groeten van Willemien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is zo leuk om iets voor iemand te maken die het ook zo weet te waarderen...... Erg graag gedaan hoor zus! Lief dat je er een blogbericht aan wijdt. @

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke verrassing en tja hachee ,,......ik eet geen vlees maar ziet er goed uit de rest zal ook wel lekker zijn

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik lees nu dat je de zus bent van Anneke en Marloes. Mooie theedoeken kreeg je van Anneke en het leuke kerstkaartje zag ik ook net bij haar. Jammie, ik ruik de hachee bijna, heerlijk! Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Welkom op mijn blog. Voel je er thuis. We hebben wel wat met elkaar dacht ik toen ik een uitgebreid bezoek aan je blog bracht. Leven het leven zullen we maar zeggen. Fijn weeken en lieve groet, Marja

    BeantwoordenVerwijderen