zaterdag 15 december 2012

De kerstboom is gekocht. Een prachtige boom, voor veel geld maar gelukkig 15 euro minder dan de eerste boom die we zagen. Van de 'weersomstuit' zet ik hem maar eerder neer. We moeten er dan maar iets langer van genieten voor dat geld.

Ik weet niet hoe het anderen vergaat, maar ik heb bijna de hele boom met vogeltjes hangen. Elk jaar een nieuw vogeltje erbij. Ik heb inmiddels hele mooie. Ik ben van de vogels. Veel te laat overigens heb ik het mooie daarvan door gekregen. Ik ben dus een vogelaar die het laat geleerd heeft en dat is te merken...;).

De weidevogels daarin ben ik thuis en inmiddels herken ik ook menig tuinvogel/fluiter. Ontzettend leuk die vogeltjes. Zo hier en daar in tuin hangt een zadenbol, hangt de pot met pindakaas. In het kippenhok staat altijd voer, dus een Walhalla voor de hele buurt.

Inmiddels heeft het vogelvirus zich uitgebreid tot de servieskast waarin allerlei soorten vogels een plek hebben gevonden. Losse vogeltjes, vogels op schilderijtjes, op servies, tafelvogels.


Zo surfend over internet op zoek naar leuke blogs ook terecht gekomen bij 't Brocante Huuske, in de webwinkel tegen mooie geschilderde ganzeneieren aangelopen met allerlei vogeltjes. Ik kon het niet laten en heb er twee besteld, ze worden nu geschilderd en komen er aan. Ik verheug me erop.

Groet,
Juffrouw Waardvleugel

6 opmerkingen:

  1. enorm leuk om dit te lezen dat je zo'n vogel liefhebber bent en dit inmiddels in huis ook te merken is ha ha........laat de bestelling maar gauw binnen komen zodat je er van dichtbij van kunt gaan genieten
    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En af en toe voert de zus nieuwe dingen aan hi hi

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben ook van de vogels,en boetseer ik geregeld een vogeltje!
    Het borduurwerk van je zus zie ik vaak, ze maakt hele mooie dingen,ik heb al een paar moois van haar gehad!
    Zie ik op je tafel Hongaars "Herend" porselein?
    Vroeger kwamen in onze tuin heel veel vogels -die ik echt niet kende- en zat ik met een vogelboek op schoot uit te vinden, welke naam ze hadden. Heel veel geleerd!!!En ook nog leuk..
    Groetjes, Lisa

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig om zo te verzamelen. Geniet er van.. Ik denk dat er nog heel veel te ontdekken valt..
    Groeten van Willemien.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik ben ook dol op vogels, heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen