zondag 3 februari 2013

Lekker een beetje uitwaaien!

Gelukkig vandaag een beetje droog weer. We namen het initiatief om even weg te gaan naar de Brand en Drunense duinen. Een prachtig gebied, waar de honden lekker even los kunnen en hun energie kwijt. Wij ook natuurlijk;). Het is bijzonder zo'n stuk zandgrond middenin een zeer bosrijk gebied, echt Brabants ook. Het boekje geeft aan dat dit gebied voor Nederland zeer bijzonder is, er heerst zelfs een woestijnachtig klimaat. Op een zonnige zomerdag kan de temperatuur tot boven de 50 graden C stijgen, terwijl het 's nachts met heldere lucht flink kan vriezen zelfs in de zomer.
Het levend stuifzand is zelfs nationaal park!

Van de zomer waren we er ook, toen was van het plasje wat  je ziet liggen, niets over. Nu plasten de honden er lekker doorheen. Koud? welnee, alhoewel Jacky er altijd alleen met z'n teen ingaat.

De rit met de auto terug lekker gereden door het Brabantse land, thuisgekomen aan de soep
met stokbrood.

Inmiddels regent het hier nu, je kunt wel zeggen dat we dus net op tijd weer een dak boven ons hoofd hebben.

Een beetje rozig zijn we wel, misschien een dutje zo?

Groet, fijne week!
Juffrouw Waardvleugel

11 opmerkingen:

  1. Nederland heeft mooie plekjes voor zo n lekker zondags uitstapje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat was even lekker voor mens en dier. Iedereen is nu heerlijk onder zeil denk ik. Pas op hoor, je moet 's nachts slapen... even de ogen dicht kan best op zo'n trieste, donkere, druilerige zondagmiddag. Zo is het hier tenminste. Ik zit achter een kop koffie en lees de berichten van vandaag door; ik moet weer verder met het inrijgen van een weefgetouw.... ook heel passend bij dit weer.
    Fijne dag en groeten van Willemien.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hey leuk mens :-) gezellig dat je mn blogje leest, tuurlijk wil ik ook jouw blogje lezen ! ziet er mooi uit die Drunense duinen !
    en dat middagdutje.. aaaaaaaaaah een powernappie.. hihi helaas kan ik nu niet want kids eten hier (dochter in de keuken)
    en een beestenboel.. is altijd gezellig (heb zelf drie katten)
    welterusten dan maar alvast haha
    Liefs, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heeft Nederland toch mooie plekjes. Daar kon je nu ook goed wandelen zonder natte voeten te krijgen. Ik zag ook ergens wandelaars tot aan de enkels in de blub.
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is daar geweldig mooi, we hebben daar ooit nog eens een wandeling gelopen meen ik. Wel lang geleden.... @

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hey Juffrouw Waardvleugel, ik heb je gevonden via zus Marloes, wat straalt je blog een heerlijke rust uit, ik ga je volgen en jij word mijn rustpuntje in bloggerland,groetjes Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijke plek zeg! Ben er jaren terug ook een keer geweest. Einden wandelen zonder iemand tegen te komen...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat fijn he zo met de hond erop uit! Wij wonen dichtbij de heide, heerlijk!!

    BeantwoordenVerwijderen