vrijdag 23 augustus 2013

Een nieuw breiwerk

Bijna alles wat er lag was af, dus werd het tijd voor een nieuw breiwerk. Op een rommelmarkt in het vroege voorjaar een aantal boekjes gekocht met patronen. Jaren oud, maar met mooie patronen, dus wat doet het jaartal er toe? Overigens de boekjes, 4 in totaal voor 1 euro gekocht dus dat zijn de kosten niet.

Ik val op o.a. oranje en in een van de bladen zag ik een aantrekkelijk patroon. Een trui met een mooie col. Alleen: ik heb al zoveel oranje! Dus een andere kleur uitgezocht: mooi paars. Kleurt mooi bij mijn grijze haar.

Het zijn twee soorten wol. Een mooi mohair-achtig, de ander bijna wol. Sjaal voor zus af, vilten jasje ook bijna (alleen de rits moet er nog in), dus hup wol gehaald en breien. En ziehier het eerste resultaat. Mooi hè?!


Pennen 5,5 lekker dik. Snel gebreid dus (hoop ik).

Groet van Juffrouw Waardvleugel

9 opmerkingen:

  1. Heerlijk kleurtje, dat gaat vast helemaal mooi worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Aantrekkelijk kleurtje... het wordt dus een trui om lekker in weg te kruipen. Pennen 5,5 schiet idd lekker op. Geniet er van, want voor je het weet ben je klaar ;)
    Fijn weekend.
    Groet, Willemien.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. He he he, waar is die rondbreipen? Overigens een mooie kleur en een leuk patroon, een zogenaamde wegkruiptrui. Na de vakantie zal die af zijn denk ik! @

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooie kleur ,maar inderdaad waar zijn de rondbrei pennen !!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja,dat breit lekker snel weg,pen 5,5.
    Die trui zul je dus snel klaar hebben.
    Ik houd erg van paars,heel mooi.

    Fijn weekend
    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi! En ik krijg zin in breien nu ik dit lees. Misschien vanmiddag maar eens even langs de wolwinkel...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ziet er lekker warm én mals uit!
    Liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh, leuk is dat, zulke vondsten van boekjes en tijdschriften!
    De kleur die je hebt uitgezocht is inderdaad errug mooi!
    Je maakt me nieuwsgierig naar het eindresultaat! ;-)
    Fijn weekend!
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat wordt een heerlijk warme trui in een prachtig garen en kleur.
    Fijne week,

    BeantwoordenVerwijderen