zaterdag 23 maart 2013

Give away en verder nieuws

49 Volgers!

Best veel, zeker als je bedenkt dat in november jl. mijn eerste blogje de wereld zag.

En natuurlijk op naar meer volgers, die meeleven bij mijn beslommeringen van alledag. Op naar de 65 (en meer). Dus van de week weer eens gezocht naar een give away. Ik denk dat ik wat gevonden heb. Oude Donald Duckjes. Het oudste exemplaar is gedateerd 5 februari 1955, de ander  27 september 1969. Ik denk dat de blaadjes ouder zijn dan de meeste lezers...;)). Collectors items dus, ik geef ze weg aan diegene die aangeeft hier interesse in te hebben. (Dat doe ik als volger 65 zich gemeld heeft.) Dus geef even een reactie en wie weet wordt jouw naam getrokken. Enig geduld moet je wel hebben, want zo snel gaat het ook weer niet met mijn volgers.

Bij mijn speurtocht naar give aways nog een oud tekenschrift van mijn moeder gevonden, jaartal 1935! Er staan keurige tekeningetjes in waarvoor ze gevarieerde cijfers kreeg. Van een 6- tot een 7,5. Bespottelijk eigenlijk dat je voor je creatieve uitspatting werd gewaardeerd of afgewaardeerd... arme kinderen denk ik dan.
Ook nog een tekening die ikzelf gemaakt heb (zwart/wit), niet verkeerd overigens en een prachtig versje gemaakt voor mijn moeder, jammer genoeg staat er geen jaartal op. Het zal kleuterschooltijd geweest zijn,  erg lang geleden, meer dan 50 jaar dus.

Tot slot vandaag uit pure heimwee naar de lente even langs het tuincentrum gegaan. Even kijken naar een nieuwe snoeischaar. Laten we nou toch in de outlet een mooie houten robuuste teaken tuinbank en dito stoelen zien staan. We konden er niet omheen, onze tuinstoeltjes om de grote tafel zijn hard aan vervanging toe. Dus bepakt en bezakt en 'platzak' op huis aan. Het kon nog net in de auto.

Natuurlijk moet alles nog in elkaar, maar goed we hebben tijd genoeg. Net het weerbericht gezien, voorlopig blijft de lente nog even weg.

Fijne zondag allemaal!
Juffrouw Waardvleugel

15 opmerkingen:

  1. WAt een oude duckjes,, nee zo oud ben ik nog niet. En die tekeningen wat leuk dat je die hebt. Ik moet zeggen dat ook ik cijfers kreeg voor mijn tekeningen op school... Nou ja. Je moet nog wel even wachten voordat je kan genieten van je nieuwe tuinset. Wat is het toch koud he!!!!

    Fijn weekend, dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook nog voor mijn geboortejaar (1970) maar doe graag me voor mijn allerliefste neefje (12 jaar) Die dol is op Donald Duck en die hier waanzinnig blij mee zal zijn....
    Tja wie bepaald of een tekening mooi is...raar eigenlijk heh....
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk zus die duckjes zal ze ook wel ooit gelezen hebben

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk,die oude Donald Duck's.
    Ik doe wel mee hoor.
    En die zwart-wit tekening van je,ziet er echt niet verkeerd uit.
    En de tekeningetjes van je moeder,ook erg leuk.

    Nog een fijne zondag
    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Echt nostalgie. Ik heb ook nog een groot aantal van die versjes, beginnend met lieve moeder en later werd het lieve mama... @

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk de Duckjes, maar volgens mij heb ik die zelf ook. Ik heb een hele stapel met echt heel oude Donald Duckjes. Dus ik doe niet mee met je give away maar ik maak natuurlijk wél even reclame.
    Die tekeningen zijn mooi. Kinderen worden overigens nog steeds afgerekend op hun creativiteit hoor, dochterlief (1e klas middelbare) maakt dat ook mee op school. Ze maakt prachtige tekeningen en dan komt ze thuis met een 6 o.i.d. Wat nóg erger is, is de manier om de gymlessen te beoordelen. Bij iedere stap die een kind zet krijgt het een cijfer lijkt wel. Vorige week (een uurtje naar de baarmoederhalskanker-prik) had Laura gym... moest ze kogelstoten (wie bedenkt dat), kind gooit 4,2 meter en wat had ze voor cijfer? Juist.... een 4,2 !! Als het niet zo sneu was zou ik erom kunnen lachen. Maar ik dwaal af... ik ga even reclame maken voor je!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Idioterie gewoonweg. Pedagogisch verantwoord? Wat doet dat wel niet voor een kind!

      Verwijderen
  7. Ik doe graag mee aan je give away. Wat leuk om zulke oude Duckjes van de hand te doen. Wij zijn ze pas gaan komen in de jaren 80. Dus deze hebben we zeker niet. Ik ben al volger, dus de teller gaat bij mij niet omhoog.
    Ik zet wel een linkje op mijn blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk die oude DD-jes. Ooit wel een abbo gehad maar geen exempl. bewaard. Ook erg leuk dat je die oude tekeningen hebt van jou en je moeder. Wat trof je het met die tuinspullen, als je naar zoiets op zoek bent lukt het juist vaak niet. Nu maar snel mooi weer. Fijne zondag,

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo leuk die oude DD's! Wij hebben ze ook nog! Wat leuk die tekeningen van je moeder.....zo nostalgisch! Goed bewaren!
    Fijne zondag!
    X Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  10. tof!!! ik duim dat jullie stel snel naar buiten kan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. hey, weer een leuke give away. de mannen hier in huis lezen samen elke avond een donald duck, manlief is fervent verzamelaar :D
    ik doe deze keer niet mee, heb vorige keer al zo'n fijn boekje gekregen, maar zet natuurlijk wel even een linkje neer!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een donald duck uit mjn geboortejaar daar wil ik wel akns op maken. ik ben volger geworden

    BeantwoordenVerwijderen