woensdag 19 februari 2014

Snakken naar zon en voorjaar

Het is vandaag een saaie dag. Ik weet het we mogen niet klagen met deze winter, maar zo half februari, begin maart snak ik naar voorjaar. Ik ben vast niet de enige.
Om alvast wat in de sfeer te komen, al langer aan het nadenken om vast te beginnen met zaaien. Ik heb best veel liggen, laatst de zaadjes nog gedeeld met mijn oudste zus. Anders heb ik van alles te veel en worden de zaden maar oud.

Vandaag gaat het gebeuren hoor, de boontjes week ik alvast voor (herinner ik me nog van de lagere school: twee bonen in watten en dan wachten tot er wat te zien is, daarna pas zaaien. Overigens nooit enige boon aan het plantje gekomen voorzover ik weet).

Ik heb een kasje, maar daarin is het nog te koud of ik moet de verwarming aanzetten, en dan jaag ik mezelf weer op kosten, dus maar gewoon even op de vensterbank in huis. Dan kan ik het groeiproces ook even goed volgen. Leuk, ik heb er echt zin in.



Wat ook erg leuk is, is de tas die ik heb gekregen afgelopen maandag. Kadootje van manlief. Hij kent mijn liefhebberijen dat is duidelijk. Vogels! Mezen in alle soorten en maten staan erop, en de binnenkant is ook helemaal 'de juffrouw'.


En nu nog lekker volproppen...

Fijne week!
Juffrouw Waardvleugel

12 opmerkingen:

  1. Je bent er lekker op tijd bij hoor! Ik zaai altijd in de volle grond lekker makkelijk! hahaha en wat betreft je tas hij is super!!!! dat heeft meneer waardvleugel super mooi gedaan!
    fijne week
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ohjaaaa heel herkenbaar, die voorjaarskriebels! ;-) Het is een beetje -bungelt-er-tussen-in-periode he? Maar plannen maken is ook geweldig!
    Hier binnenkort ook maar eens in het doosje met zaden kijken!
    Leuk zeg, dat jullie een kasje hebben!
    En die tas! Prachtige print, lief zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een toffe tas! Van mij mag het ook losbarsten hoor, het voorjaar. Zoals het nu is is het ook zo halfbakken, geen winter, geen lente, eigenlijk net niks.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hier schijnt vandaag de zon! Overigens verlang ik wel erg naar het voorjaar. Zet je de voor geweekte bonen later buiten in de tuin? Dat je in de vensterbank geen boontjes kreeg is logisch of je moet zelf aan het bestuiven...
    Je man heeft je lekker verwend; een prachtige tas, een mooi maatje zo te zien, je kunt er nog iets in meenemen. Wens je het allerbeste,fijne dag.
    Groet, Willemien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In de vensterbanken van school stond van alles....alleen geen bij te bekennen. Nu je het zegt....;)

      Verwijderen
  5. Hahaha, lekker volproppen. Ja doe maar, de tas is hartstikke leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat is dat een leuke tas,zeg.
    En succes met de zaadjes.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Herkenbaar!! Ik heb ook al weer zaden in handen gehad...
    En, je tas is schitterend!! Wat een mooi cadeau.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. hier ook al kasjes in de vensterbank, heeeeerlijke tijd!!! En wat een gave tas!
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat zijn meer vogels op je tas dan in de tuin waarschijnlijk. Er is hier weinig vogelvoer opgegeten deze winter, bijna geen vogel te zien. De bonen op school kan ik mij ook nog herinneren. Daar zullen dus ook wel geen bonen aan gezeten hebben, want bij ons in de klas waren ook geen bijen ;) Toch was het leuk omdat het zo snel groeide. Fijn weekend en veel plezier met je nieuwe tas!

    BeantwoordenVerwijderen