zondag 24 november 2013

Gasleiding erin, straatje dicht

Sinds enige weken hebben we gas, eerder heb ik er een blog aan gewijd. Veel tegenspoed daarbij met als effect een bijna volledig overhoop gehaalde tuin. Tezamen met de herfst geeft dat nogal een rotzooi, als ik het zo mag uitdrukken. Dat betekent werk aan de winkel, want ook in de herfst moeten in ieder geval de straatjes een beetje goed begaanbaar zijn in de tuin en niet glibberen.

Vandaag zijn we dus maar de tuin ingedoken. Tot nu toe, want overdrijven kan ook. Ik heb een groot stuk border weer enigszins toonbaar gemaakt (de dorre stukken eruit en het vele zand dat door de planten heen lag, weggehaald zodat er weer klei te zien is). Straatjes geveegd die half onder het zand verdwenen waren en manlief heeft alweer een stukje bestraat.



Ben er best trots op. Feit is wel dat hij een beetje gebroken is en ik ook. Dus nu even thee, een beetje werken en dan lekker even breien. Een hoofdband voor Marieke, die hele dagen door Tilburg fietst voor het werk en in de winter een beetje warmte rond de oren kan gebruiken.
Ze had een mooie band gezien in een winkel. Wel bijna 40 euro, te gek voor woorden. Dat kan ik ook, dus klusje aangenomen. Gisteren twee bolletjes zwarte (bijna) wol gekocht voor 8 euro. Scheelt even!

Overigens is mijn groene spencer ook bijna af. Ik ben door de wol heen. De wolwinkel had de kleur niet meer op voorraad, het komt woensdag weer.  Even een pauze-moment dus daarvoor, op naar de haarband.

Fijne dag nog!
Juffrouw Waardvleugel

11 opmerkingen:

  1. zo , je bent lekker bezig dus... geniet maar even van je rust. Dat is belangrijk,. goed naar je lijf luisteren hoor!
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is dus een hele klus begrijp ik.
    Maar als het dan klaar is,heb je eer van je werk,lijkt me zo.
    En met regelmaat uitrusten is dus wel een must.

    Ik wens je nog een fijne zondag
    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gezellig dat je even bij me langskwam. Een nieuw gezicht is altijd zo welkom. Heb een tijdje zitten lezen in jouw blog en heb het gevoel je al een beetje te kennen. Tja, die oude mirabel gaf al drie jaar geen vruchten meer maar het is toch jammer dat dit gebeurde.
    Wat hebben jullie hard gewerkt. Fijn als het allemaal weer helemaal klaar is.
    Heb een fijne nieuwe week.
    Anje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Steeds een stukje dan is het opeens ook weer af! Een voldaan gevoel. @

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lekker uitrusten na weer een heel eind opgeschoten te zijn, en dan lekker breien. Ja dat scheelt toch wel veel in prijs hé, en eentje gemaakt door jou is vast nog veel beter dan die van de winkel :-) Leuke foto met de klompjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goed bezig joh, en weer eer van je werk, altijd wel een fijnen voldaan gevoel hé?
    Nu lekker even pauze, geniet er van! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jullie hebben hard gewerkt!
    Nu afwisselen met relaxen.
    Liefs,
    Corien.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi, die klompjes bij elkaar. Groetjes Henny

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het is weer leuk als alles gedaan is en je lekker in je zetel uw handwerk kan nemen en genieten van een lekker tasje koffie of thee.
    De foto met de klompjes vind ik prachtig.
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuke naam en boeiende verhalen,
    Prachtig huis, ook.

    groetjes,
    ria39

    BeantwoordenVerwijderen