zondag 15 december 2013

Gezellige hoekjes

Gisteren in het tuincentrum een kerstboom gekocht, een mooie Nordlander. Helaas niet goedkoop. Maar goed om iets meer dan twee weken te staan. Bloemen komen er dan toch het huis even niet in dus dat vergoedt de prijs iets.



Wat een spullen zeg in dat tuincentrum. Ongekend! Idioot ook. Zeker duizend, misschien wel meer verschillende kleuren ballen, slingers, lampjes, huisjes, kaarsenstandaards. Je kan het zo gek niet noemen of het stond er. Wat moeten we er allemaal mee? Wij kwamen er uit met een boom, wat takken, enkele cyclamen en twee mooie potten erbij. Viel dus mee.

Ik heb er iets tegen, tegen die ongebreidelde keuzemogelijkheden. Bij ons ieder jaar weer dezelfde kerstversiering in de boom, hooguit een vogeltje meer (traditie, jarenlang wordt er met kerst een vogeltje gekocht voor in de boom).
Gelukkig zie ik dat ook bij andere mensen, menig blogje heb ik hierover al gelezen.



Net even de zolder op gegaan en gekeken wat ik nog allemaal had aan versiering. Leuk is het dan als je dingen tegenkomt waarvan je 'het plaatje' even vergeten was. En ach, het komt toch allemaal op hetzelfde neer. Waar het om gaat is de vrede (en tevredenheid) in je hart.

Vandaag begonnen met iets van kerstsfeer aan te brengen, wat hoekjes zo hier en daar. De kerstboom volgt later deze week.





Straks lekker naar de bioscoop, The Hobbit.
Heerlijk vinden we dat, even helemaal van de wereld en opgaan in een fantasie wereld.

Fijne week!
Juffrouw Waardvleugel

14 opmerkingen:

  1. Veel plezier in de bios, Joyce en mooie hoekjes ik ben ook een beetje wars van al die kerstbombari.....
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ben het helemaal met je eens. Ook hier doen we niet mee aan al die Kerst toestanden.
    Ben blij dat ik weer kan reageren op berichten van mijn blogvriendinnen. Heb het gemist, maar het ging even niet .
    Groet, Willemien.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja,bij ons was het tuincentrum open,want ik had takken nodig ( Nordmann ) en wat een veelheid aan spullen en ook nog best duur.
    Ik heb al jaren dezelfde spulletjes in de kerstboom,soms komt er iets bij,maar dan ook heel soms.
    Nee,ik ben er ook niet van om ieder jaar weer iets anders te doen en met trends mee te doen.
    Je kersthoekjes vind ik trouwens erg mooi.
    En veel plezier bij The Hobbit.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vroeger bij mijn moeder thuis mochten we elk jaar allemaal 1 bal zelf uitkiezen. Dat vond ik altijd zo leuk dat ik dat ook heb ingevoerd zodra mijn oudste er was. We hebben dan dus elk jaar iets nieuws in de boom en ook elk jaar de herkenning van "oh die had ik een paar jaar geleden uitgekozen en jij die".

    Voor mij zou het ook lekker rustig mogen met kerst, maar mijn man is van de overdadige lichtjes en frutsels en de kersthuisjes. Ik geef hem de ruimte maar met kerst, de rest van het jaar hou ik het dan wel rustig :)

    Geniet van de film.
    X Nana

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gezellig! Bij ons komt er soms ook iets bij maar niet elk jaar een ander thema ofzo hoor. Gewoon de dozen van de zolder slepen en vergeten schatten opduikelen ;)
    De Hobbit, daar gaan wij binnenkort naar toen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo,
    Dat ziet er al gezellig uit.
    Vooral dat hoekje met de amarillis.
    Ik ben ook erg sober met kerst. Leuk dat ik dat ook tref bij anderen. In mijn omgeving is iedereen flink aan het versieren.
    Goede week, groetjes, Henny

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja hier ook ieder jaar dezelfde dingen uiteindelijk ligt het bijna het hele jaar ingepakt dus altijd weer nieuw ,en ja niet te veel gr marloes

    BeantwoordenVerwijderen
  8. O leuk de Hobbit daar wil ik ook heen ben dol op dat soort films en mooi die cyclamen in pot, ik kan ze alleen nooit houden!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. leuk allemaal, wij doen ook hetzelfde ik ben met u eens gaat om de vrede en samen zijn, het huis gezellig maken is niks mee, maar al die verschillende keuzes in de winkel is allemaal mooi, maar hoeft voor mij niet, ik pak wat ik al heb en als er iet bij moet dan maar ...u heeft een leuk blogje...ik hou van als mensen bloggen over gewone dingen, en heel eenvoud ik kan me erin ook leven...huisvrouwen...groetjes soraya

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Vorige week sprak ik iemand in de winkel waar ik werk, haar kerstboom veranderd elk jaar volledig. Elk jaar koopt zij dus voor heel de boom nieuwe kerstversiering... Van de zotte!

    Sinds ik het huis uit ben, heb ik een prachtige boom. Elk jaar wit met grijs en zilver. Er hangen zelfs kerstballen in van mijn ouders, die hadden jaren terug een zilveren boom.

    Geniet lekker van je eigen kerstdingen!

    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Fijne dagen en veel plezier bij 'The Hobbit' !

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dus jij ook al in de kerstdozen aan het rommelen, gezellig! Ik schrok ook van de prijs van onze boom, 60 euro! Nou ja, da maar geen bloemen inderdaad, haha. Geniet van de voorbereidingen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Gisteren veel bomen gezien met koekjes, sinaasappels, appels, kaneelstokjes, zilveren ballen en watten. Super mooi!
    Het grootste tuincentrum hier in de buurt is met kerst zelfs net een pretpark. Ik schrok er van, toen ik er na jaren weer eens kwam.
    Heerlijk om zo even weg te dromen in een fantasiewereld. Fijne week,

    BeantwoordenVerwijderen